tisdag 10 mars 2015

DET ÄR NU ELLER ALDRIG

Igår spelades "It´s now or never" med Elvis Presley i Norrbottensradion.
Det är fantastiskt hur musik kan sätta igång minnen, känslor, stämningar.
(Precis som dofter kan göra.)
Jag stannade upp i mina sysslor, satte mig vid radion, höjde volymen och sjöng tyst med.
Plötsligt hade jag förflyttats tillbaka till början av 1960-talet.
Och trots att det gått så många år sedan vinylsingeln med låten spelades om och om igen i mitt tonårsrum så kom jag ihåg hela texten.
 
 Elvis var en gudabenådad sångare/artist. Och en snygging.
Och jag var en Elvis-fantast.
Ett fint gammalt vykort.
Klicka bilden så syns kollaget bättre.
Här kan ni lyssna på Elvis och "It´s now or never" (även känd som "O Sole Mio").
God och solig tisdag!

5 kommentarer:

  1. Jag är så stolt över att ha samma födelsedag som Elvis. Tack och lov har jag haft förmånen att fira fler sådana.

    SvaraRadera
  2. Gunnel: Det var extra festligt när vi firade er gemensamma födelsedag. Jag minns än tårtan du bjöd på som visade er sammanlagda ålder. Men han var ju MYCKET äldre. :)

    SvaraRadera
  3. Ja!! Han var mycket, mycket äldre!

    SvaraRadera
  4. Jag tror faktiskt att man aldrig glömmer texten till riktigt bra låtar. De etsar sig fast :)

    SvaraRadera
  5. Helena: Så sant! Men även dåliga texter/låtar kan fastna i minnet. Ibland kommer jag på mig med att gå och nynna på låtar jag inte ens gillar. Märkligt.

    SvaraRadera