söndag 27 oktober 2013

KLOCKREN URTID

ÄNTLIGEN!
Nu har vi normaltid (standardtid) igen! Ordningen är återställd!
För den här gången.
Härligt... även om det bara är för några ynka månader.
Sommartiden är ju tyvärr tillbaka i slutet av mars.
MORR!
De flesta ogillar detta med sommartid, d.v.s. att flytta fram klockan en timme på våren och tillbaka en timme på hösten. Men tydligen måste vi följa EU:s regler.
Det är ingen måtta på dumheterna de hittar på där borta i Bryssel.
Ur-trist klock-manipulerande! Hur kunde vi säga ja till något så ur-bota dumt?
I våras skrev jag också ett inlägg om detta.
Nu ska här njutas normaltid!

4 kommentarer:

  1. Här sitter jag och gäspar så att tårarna rinner. Jag borde ju egentligen vara pigg eftersom att den gångna natten blev något längre.

    Men å andra sidan gäspade jag igår också.

    SvaraRadera
  2. Gunnel: Sommar- eller vintertid spelar ingen roll - tidvis är jag en riktig gäspa-mästare. I den grenen slå du mig icke. ;-)

    SvaraRadera
  3. Hm, jag gillar sommartiden jag... Det enda som är surt med den, är att vi går tillbaka till soltid för sent. Sista september, som vi hade förut, var mycket bättre...

    SvaraRadera
  4. Mira: I förmiddags sa jag att "om vi nu ska tvingas ha den här sommartiden så borde den sluta sista helgen i september, som den gjorde förut".

    Jag kan tänka mig att sommartid möjligen är mer uppskattat söderut. Här uppe har vi så mycket ljus ändå under sommarhalvåret. Hi, hi, Norrbotten kunde solo-köra standardtid året om! ;-)

    SvaraRadera