lördag 9 mars 2013

VINNARE!

Nu har jag dragit vinnarna! 
Jag fick sex "svar", fyra på bloggen och två på e-posten. Första, från väninnan G, utgår eftersom vi importerade teet tillsammans. De återstående fem numrerade jag alltefter de kom in.
H = 1
Y = 2
G = 3
(en annan G)
S = 4
K = 5
Och sedan kastade jag tärning. Blev det en sexa, eller redan slaget nummer, blev det omkast.
 Nästa vecka får Helena, G och S varsitt brev med te-smakprov.
Tack för att ni hörde av er!

Rätta svar:
Blue Moon
Red sails in the sunset (Två solröda segel)
Jag vill sitta på ett moln och gunga (högt i det blå)
(Guld och silver)
Vad tar ni för valpen där i fönstret?
Nedan fyra tekannor jag önskar att jag ägde. De är så snygga!
 Tekanna "Jardiniere Pattern" - Tracy Porter

Tekanna "Zebra" - Eugen Trost

Tekanna - Rolf Sinnemark 

Tekanna - Rolf Sinnemark

Trevlig lördagskväll!

2 kommentarer:

  1. Vad roligt!Mina musikkunskaper är inte de bästa, men jag satt länge och funderade :) Jag ser fram emot smakprovet! Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  2. Helena: Tärningar bryr sig inte om musikkunskaper. ;-)
    Brevet kommer till veckan. Hoppas att du gillar tesmakerna. I alla fall någon av dem.

    SvaraRadera