lördag 30 juni 2012

FYRBENTA SKÖNHETER

Djur är bland det bästa som finns och hundar är jag speciellt svag för.
Valp-charmtrollet Lukas på bilden här under var under lång tid en älskad medlem i en nära släktings familj. Nu är tyvärr den lille charmören i hundhimlen sedan flera år, men han har fått en värdig efterföljare i rassläktingen Rune. 
Lukas, 5 veckor
(av rasen Petit Basset Griffon Vendéen)
Foto: ELW

Rune
Foto: ELW
---
Så över till några betydligt större fyrbenta charmtroll.
Häromdagen fick jag ett mejl med nedanstående länk:
Jag har alltid tyckt att hästar är väldigt vackra djur, men jag har aldrig varit "hästtokig", har aldrig ridit eller tillbringat tid i ett stall.
Efter att jag sett denna video så är jag nog lite smått hästtokig, lite smått förälskad. Och det är faktiskt första gången jag hört ordet Frieserhäst.
Frieserhästarna är en varmblodsras som ursprungligen kommer från Friesland i Nederländerna där den utvecklats i över 2000 år. På Wikipedia kan man läsa mer om dessa svarta skönheter som har lång, tjock och vågig man och svans och även gulligt hovskägg på benen.
Titta på videon, man blir förtrollad.

God helg!

4 kommentarer:

  1. Hästar är alltid vackra djur och de här pållarna är nog de stiligaste jag sett.

    SvaraRadera
  2. Gunnel: Kan bara hålla med. Och så gillar jag förstås sötnosarna Lukas och Rune.

    SvaraRadera
  3. Vilka vackra hästar! Riktiga "saganomringen-hästar" Så här skulle jag kunna tänka mig att Mearas såg ut. La du märke till vilka höga knärörelser de hade?

    SvaraRadera
  4. Mira, jag blev verkligen förtrollad av deras skönhet och charm. Och jo, jag tänkte också på deras stiligt höga knärörelser. Kraftfullt och ändå så graciöst.

    SvaraRadera