söndag 1 april 2012

BLOGGENS SISTA BILDER

Idag har jag bestämt att från och med i morgon så kommer jag inte att sätta in några bilder på min blogg. Den heter ju faktiskt "Snaquesaligt", inte "Bildsaligt". Så nu blir det bara text. Och mycket tråkig text dessutom. (Som vanligt.)
  Så nedanstående bilder, passande nog målade för att luras, blir de sista.
 (Det här sättet att måla kallas trompe l´oeil = lura ögat.)

"Letter rack", Edward Collier

"Wine barrel", Ron Francis.

Skickligt utförd trompe l´oeil.
Skulle ni våga gå in i det här badrummet?

"Art Rules", Larry Charles.

"Jigsaw puzzle", kakelplatta, Hornbrook.

"Yllekoftan", Roberta Di Camerino.

Ja, det var dagens (k)luriga bilder - de sista på min blogg...

v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v

April, april!
Det blir nog bilder även framöver.

Ha en skön söndagskväll!
-----
Ett litet tips:
Om ni vill se en gullig liten påsk- och vårhälsning så klicka på Jacquie Lawson-rutan allra längst ner i högerspalten. Jag såg just att det var ett nytt kort där nu. Jag gillar verkligen hennes e-kort, de är så söta och välgjorda. Klicka på länken ovan så kan ni "smyg"-titta (preview) på fler av hennes kort.
(Mer reklam än så här blir det inte på min blogg.)

11 kommentarer:

  1. Puh...jag gick på den och hann tänka...så tråkigt utan bilder...

    SvaraRadera
  2. Jag tror på allt du säger och skriver. Men så är jag också lättlurasd och har redan gått på en lur.

    SvaraRadera
  3. Gråskala...här vräker snön ner för tillfället.........kul skämt...

    SvaraRadera
  4. Annica, den luriga1 april 2012 kl. 16:25

    Yvonne, Gila, Gunnel och Mufflo: Vad kul att jag kunde lura er lite. Det var det som var meningen. ;o)

    SvaraRadera
  5. Haha! Om du presenterar dig som den luriga, ska du välan inte vänta dig att man ska tro på dig. Du gillar bilder alldeles för mycket! ;-)

    SvaraRadera
  6. Mira: När jag kommenterade på din blogg så såg jag att det stod "den luriga". Det följde med sedan jag hade skrivit så här ovan.

    Nu ska jag ändra lite i början på texten i inlägget...

    SvaraRadera
  7. Trots att jag alldeles nyss lurade andra gick jag på ditt skämt med hull och hår! fniss...

    SvaraRadera
  8. Hej! Kul att du tittade förbi. Pappa är en lagotto och mamma en boxer-mastiff-rottweiler-blandis. Jag föddes för snart fyra år sedan... Kramis!

    SvaraRadera
  9. PS. Hussen gillade alla dina lampor. DS.

    SvaraRadera
  10. Helena: Det var ju lite extra kul! (Ibland räcker mitt eget minne knappt en sekund. ;o))

    Ludde: Kram själv! Vad roligt att du tittade in och lämnade tassavtryck! Det blev ju ett härligt resultat av din mammas och pappas kärlekssaga - en fin och mysig Ludde.

    Hälsa och tacka hussen för "lamp-gillandet"! Trevligt!

    SvaraRadera