torsdag 5 april 2012

GLAD PÅSK!



Skruttig och osöt påskkäring från 1940-50-talet. Hon hängde alltid i barndomshemmets påskpyntade kök. Från början hade hon med sig både katt och kaffepanna på färden till Blåkulla, men numera har hon bara kvasten kvar.

Två riktiga (och sköra) ägg som jag köpte för många år sedan. Jag tyckte de var så vackert målade.
Är alltid lite rädd att jag ska råka tappa dem.

Den virkade gamla äggvärmaren och de virkade kycklingarna hittade jag bland mammas påsksaker.

Lite krims-krams för påsktiden.

På Pyssel & Pinaler finns lite mer med påskanknytning.

Nu hoppas vi på en solig, varm och skön påskhelg!

7 kommentarer:

  1. Glad Påsk! Själv har jag bara pyntat med sin gröna tupp.

    SvaraRadera
  2. Med min gröna tupp ska det vara.

    SvaraRadera
  3. Gunnel: Inte visste jag att du har en grön tupp. Var har du gömt den när jag kommer på besök?

    SvaraRadera
  4. Solig, nae... Varm, icke... Men skön! Ja, det hoppas vi på! Kram!

    SvaraRadera
  5. Mira: Instämmer! Solig, ja! Varm, nej! Skön, ja, DET bestämmer vi här och nu!
    Och så... här kommer en varm kram från kyliga norr!

    SvaraRadera
  6. Mufflo: Glad Påsk tillbaka!

    SvaraRadera