lördag 3 mars 2012

MAC OCH JAG - EN MESALLIANS?

Efter några månader av djupa grubblerier (PC eller Mac, Mac eller PC?) bestämde jag mig äntligen igår. Det blev en Mac. Jag måste bara prova denna dator som alla skryter så mycket om och säger är så användarvänlig.

Datorkartongen står på golvet i arbetsrummet och Mac väntar otåligt på att bli utsläppt och invigd.
Jag måste säga att jag känner både bävan och förväntan inför vårt första arbetsmöte. Hur ska det gå att lära sig allt nytt? Jag hoppas att Mac har en speciell "tålamods-GB" inopererad någonstans i sitt komplicerade inre. Just i detta sammanhang önskar jag att jag var ung och född med den där dator-genen som dagens alla unga numera får installerad vid födseln.

Jodå, Mac har en massa kraft och finesser. Jag önskar bara att jag vore kompatibel med "honom".

Jag är säker på att ett meddelande liknande detta genast ploppar upp.

Oj, oj, bara inte detta blir slutet på vårt samarbete!

Fortsättning följer...

God helg!

8 kommentarer:

  1. Kan bara säga "Lycka till" med den nya datorn med det goda ryktet.

    SvaraRadera
  2. Gunnel: Tack, det torde jag behöva!

    SvaraRadera
  3. Du kommer aldrig ångra dig. Jag älskar mina macprylar......

    SvaraRadera
  4. Mufflo: Vad roligt att höra att du är nöjd med Mac. Var det inga problem ens i början?

    SvaraRadera
  5. Jag säger som Gunnel: Lycka till!

    SvaraRadera
  6. Helena: Tack! Jag behöver allt stöd jag kan få! ;o)

    SvaraRadera
  7. Helena: Tack! Jag behöver allt stöd jag kan få! ;o)

    SvaraRadera
  8. Helena: Tack! Jag behöver allt stöd jag kan få! ;o)

    SvaraRadera