fredag 3 juni 2011

DATORSUPPORT

En av mina släktingar i USA brukar skicka e-post med allehanda roligheter. För några dagar sedan kom det en hel drös med påstådda sanna historier om folk som ringer upp företag och vill ha hjälp med både det ena och det andra, t.ex. datorproblem. Här är en av historierna. (Fler utlovas!) Ni får ursäkta att den är på engelska, men om man översätter den så faller det roliga. Ni får ta den som en engelsk läsövning.


Tech Support:     - I need you to right-click on the
                             `Open Desktop´.
Customer:           - OK.
Tech Support:     - Did you get a pop-up menu?
Customer:           - No.
Tech Support:     - OK. Right-click again. Do you see a pop-up
                              menu?
Customer:           - No.
Tech Support:     - OK, sir. Can you tell me what you have done
                              up until this point?
Customer:           - Sure. You told me to write `click´
                              and I wrote `click´.


God fredagskväll!

6 kommentarer:

  1. Jag vågar inte ens ringa om jag har problem med datorn. Det skulle bli en rolig historia till.

    SvaraRadera
  2. Haha! Så tokigt det kan bli!
    Läste om dina hörselproblem också, fy vad jobbigt det låter, hoppas att du orkar hålla modet uppe! Kram!

    SvaraRadera
  3. LeiaMia: Om/när jag ringer datorsupporten så får han/hon en rolig historia till att berätta... ;o)
    Jag är vid gott mod och hoppas fortfarande att det ska ske ett under med mitt öra, men tyvärr är inte troligt efter snart ett år. Nästan värst är ljudöverkänsligheten. Men det finns människor som har det ännu värre.
    Må väl! Och kram tillbaka!

    SvaraRadera
  4. Naturligtsvis stod det Hoppla hunden. :-)

    SvaraRadera
  5. Datasupportkillarna som 1997 satt i Gällivare suckade när jag ringde upp för femtielfte gången. Nu visade det sig att min dator var felprogrammerad så den fick åka till Göteborg för recovery.

    SvaraRadera