söndag 19 juni 2011

BOMULL- ELLER PAPPERSBRÖLLOP

Victoria och Daniel!
Hjärtliga gratulationer på ettåriga bröllopsdagen!
I dag firar Ni bomullsbröllop.
(Eller pappersdito. Uppgifterna varierar om namnet.)

Så här ser en del av mitt kylskåp ut sedan ett år tillbaka.
Jag har massor av magneter på kylskåp och frys (jag talar om ca 900 st - och jodå, jag vet att det är knäppt), men i fjol måste jag bara köpa magneten med det förälskade paret.
(I övrigt räcker antalet...)
När jag så kollade runt i min magnetsamling hittade jag några andra som passade bra just i det här sammanhanget.
Denna "magnetinstallation" kan man se som en liten hyllning till kärleken i allmänhet och Victoria och Daniel i synnerhet. Man kan ha vilka åsikter man vill om monarkin, men dessa unga tu har verkligen gjort sig förtjänta av en egen plats på ett kylskåp i norra Sverige. De har visat hur djup och äkta kärlek ser ut.
Det är ofattbart att det redan har gått ett år sedan sagobröllopet.
Det känns så nyligen.
Jag tror att hela Sverige önskar vårt fina kronprinsesspar allt gott.
Det önskar jag mina läsare också.

2 kommentarer:

  1. Grattis till Victoria och Daniel på 1-årsdagen av deras bröllop. Må de snart få en arvinge annars börjar skvallerpressen spekulera.

    SvaraRadera
  2. Aha en magnetsamlare.......

    SvaraRadera