söndag 1 maj 2011

BOKSLUT

Det blev inget speciellt valborgsmässofirande i år. Hela dagen gick i bokplockandets tecken. För att rymma nya böcker (bl.a. bokreans) så har jag äntligen fattat att jag måste göra mig av med några gamla. Så på tisdag lämnar ca 130 140* titlar mitt hem för att hamna på Röda Korsets Kupan. Även lite andra prylar får följa med. Hoppas att sakerna kan inbringa någon krona till vettiga hjälpinsatser någonstans där de behövs.

Det är dags att skiljas från böcker jag aldrig kommer att läsa igen.

En del av de "ratade" böckerna.

Det var ett drygt jobb att välja ut de böcker som skulle bort och sedan sortera, stryka över namn (jag vill inte ha namnet kvar) och paketera dem. Inbundna böcker här och pocket där. Svenska i en hög och engelska i en annan. Och så vidare. Jag vill ha lite koll också på det som jag ger bort.

Det var det. Nu finns det plats för lite nytt.

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
*Uppdatering:

Nu på morgonen hittade jag ytterligare nio böcker!

5 kommentarer:

  1. Bra! Ingenting du kommer att sakna. Böcker som man aldrig ska läsa igen ligger bara och samlar damm.

    SvaraRadera
  2. Skaffaren: En skön maj tillbaka! Ni har väl redan försommar med skir och vacker grönska. Här dröjer det en litet tag till.

    Gunnel: Nej, dessa böcker kommer inte att bli saknade. Och inte dammet heller... usch, det gav mig en våldsam hostattack. Bokhyllorna städas inte VARJE fredag. ;-)

    SvaraRadera
  3. Många böcker är faktiskt färskvara.

    SvaraRadera