fredag 25 februari 2011

BOKREA!

Efter ett ivrigt studerande av bokreakataloger, noggranna anteckningar och mycket funderande hit och dit så blev boktraven nedan resultatet av årets bokrea. Vid mitt bokhandelsbesök i går så hade några titlar redan tagit slut, men jag tror jag klarar mig ändå.
Min bokrea 2011.
Både ord och bilder.

För länge sedan bestämde jag mig för att sluta köpa romaner, deckare och andra "vanliga" böcker, dem kan jag låna på biblioteket. Men konstböcker, faktaböcker och stora, fina praktverk vill jag äga. Jag vill ha dem att bläddra i, kanske anteckna något, läsa, lära och njuta av närhelst lusten faller på. Dessa böcker är oftast för dyra att köpa till ordinarie pris så då gäller det att passa på under bokrean.
Många ord.

Många bilder.

Nu kan jag se fram emot många trevliga timmar i böckernas värld.
God fredagskväll!

10 kommentarer:

  1. Jag tror du får lite problem med att trycka in dem i din redan ganska välfyllda bokhylla.

    SvaraRadera
  2. Gunnel: Det kan bli lite problem, men de går att lösa.
    Hade faktiskt väntat mig kommentar(er) om "konstböcker, faktaböcker och stora, fina praktverk vill jag äga." Hm... som synes så slinker det med lite annat också, t ex "Fisförnäma Dassboken". ;-) (Kul(?) läsning på gästtoaletten.)

    SvaraRadera
  3. Nu kan du fördriva den sega våren i böckernas värld :-)
    Jag handlade på bibliotekets "bokrea", 21 böcker för 70:-. Förvånansvärt bra utbud.

    SvaraRadera
  4. Skaffaren: 21 böcker för 70:-! Det kallar jag REA! Några exempel på utbudet?

    SvaraRadera
  5. Kan du rekommendera någon speciellt?

    SvaraRadera
  6. Mufflo tackar för Bloggkollen och undrar om hon får blogga med den framöver. Tar med din blogg naturligtvis?

    SvaraRadera
  7. Mufflo: Har inte hunnit kolla in alla böckerna än, men det är flera som verkar mycket intressanta.

    Och som hundälskare ser jag förstås fram emot en stund med DVD:n "Härliga hundvalpar" - första bilden, högst upp i traven. Det är en box (99 kr) med tre DVD som heter "Djurens ungar": "Härliga hundvalpar", "Underbara kattungar", "Fantastiska hästföl". Mysigt gulligt!

    SvaraRadera
  8. Mufflo: Det går voffigt bra!

    SvaraRadera
  9. Och vad härligt att få frossa loss i en sådan gedigen bokhög!

    SvaraRadera
  10. LeiaMia: Det torde ta en stund innan jag jobbat mig ner och kan stämma träff med Owen Jones...

    SvaraRadera