torsdag 20 januari 2011

MOT NY ADRESS

-
Efter nästan 40 år i sitt hus har min bästa väninna och hennes man bestämt sig för att sälja huset och flytta till lägenhet (med utsikt över vatten!) i centrala stan. De lämnar ca 135 kvm + förråd och garage och ska inom ett par månader ha minskat antalet ägodelar så att både de själva och de utvalda prylarna får plats på ca 75 kvm. Det blir till att prioritera.
-
Vy från min hall...

... och mitt vardagsrum.
-
Med svår ångest har jag de senaste dagarna gått omkring i mitt eget överfulla hem och lekt med tanken att det var jag som skulle flytta. Vad skulle jag först göra mig av med? Hm. Vad skulle jag absolut inte kunna skiljas ifrån? På den senare frågan blir svaret: Det mesta!
-
Ändå vet jag ju att inom en inte alltför avlägsen framtid så kommer även mitt flyttlass att skumpa iväg till en annan adress. Ett nytt hem (förhoppningsvis inte HEMMET än!) men definitivt med färre kvadratmeter. Jag bävar inför den stora livsförändringen. Fördelen med att dra upp bopålarna från ett ställe och slå ner dem på ett annat är att man MÅSTE rensa i röran. Ge bort, sälja, kasta.
-
Egentligen borde man flytta lite då och då. Det skulle hålla antalet prylar på en rimlig nivå. Tyvärr har det burits in alltför många pryttlar genom bloggerskans ytterdörr under de senaste 25 åren. Men så roligt det varit att fynda på bl a loppisar och auktioner.
-
Jag hoppas verkligen att min väninna med make ska trivas i sitt nya hem. I och med flytten kommer de betydligt närmare mig och det är roligt. Men lite avundsjuk är jag allt över den där vattenutsikten...
-
Kära vänner, lycka till!

4 kommentarer:

  1. Jag går själv med sådana funderingar att rensa bort ändå håller jag på att springa på loppisar. Som du säger det mesta kan man vara utan egentligen. Brittmari

    SvaraRadera
  2. Jag kommer alltid att älska att gå på loppisar samtidigt som det är skönt att rensa ut röran i sitt liv. Man behöver nog flytta lite oftare.

    SvaraRadera
  3. Hej, tack för att du tittade förbi.

    Åhhh jag vill också hitta någon ur familjen sparbössa, men det verkar som sagt my.svårt.

    Ska fsk åka på en loppisresa nu under våren. Hittar jag ngt nytt online/butik eller likn så lovar jag höra av mig. Du är f om nu bokmärkad i webläsaren.

    Trevlig helg och lycka till med "jakten".
    mvh jane ♥


    jane ♥

    SvaraRadera
  4. Varje dag strosar jag omkring i hemmet och tänker att jag ska göra mig av med någon sak. Men när det kommer till handling så fegar jag oftast ur.
    På min andra blogg (kolla ovan t h) så visar jag att jag i alla fall kommit till skott med fyra burkar. Jag är sååå stolt över mig själv!

    SvaraRadera