tisdag 3 augusti 2010

KOPPLINGSTVÅNGET - BLOGG-DOGGS GÄSTINLÄGG

Klicka på bilden för förstoring!
Voff på er!
Just nu har Anta lite annat för sig och jo, då duger man minsann som ersättare. Men jag slokar inte med svansen utan hugger tag i uppgiften och tassklickar glatt på tangentbordet. Bäst att tassa på, nej, passa på heter det ju. Vem vet när svansviftaren får chansen nästa gång?
-
Hur som helst, jag vill visa en söt liten dikt som någon av mina mer litterära polare publicerade i en tidning för länge sedan. Som tur var så hade jag tuggat lös klippet från blaskan. Tyvärr vet jag inte vad hundkompisen hette och urklippet har gulnat med tiden, men poesin är bra och får en att tänka till.
-
Jag hoppas att alla mattar och hussar förstår hur skönt det är för oss fyrbenta charmtroll att springa lösa. Tyvärr finns det några hundkolleger som fortfarande inte har lärt sig det mest elementära när det gäller att slippa kopplet - det är en frihet under ansvar. Ropar matte eller husse måste man genast lyda. Och jag menar: GENAST! Inget tramsande hit och dit med bus i blicken och spring i benen.
-
Det är ju de där ouppfostrade hundpolarna som förstör för oss andra jyckar som lyder. Baskade ligisthundar! Men så slutar det också med kopplingstvång. För alla! Orättvist!
Nej, det behövs fler hundexperter som t ex Barbro Börjesson som tar itu med svikarna. De kan gärna utsättas för hennes pås-kastande.
-
Nu önskar jag alla, både hundägare och icke hundägare, en trevlig tisdagskväll!
Voff så länge!

4 kommentarer:

  1. Hur är det med din matte egentligen? Har hon överlåtit bloggandet till dig? Även jag har använt gästbloggare, men de går på två ben och dreglar inte.
    Men voff på dig själv och ha en bra vecka.

    SvaraRadera
  2. Inget fel på Anta, hon slängde bara ihop en utsökt middag och ville att jag skulle gästblogga under tiden.

    Förresten, vad är det för speciellt med två ben? Det är mycket bättre att ha fyra! Mitt tass-klickande på datorn går dubbelt så snabbt. Och så är jag en hejare på att springa. Så de´ så!
    Till sist morrar jag förnärmat över Bag-Brittas insinuation att jag skulle dregla. Jag känner mig kränkt.

    SvaraRadera
  3. Om du känner dig kränkt får du anmäla mig till doggombudsmannen.

    SvaraRadera
  4. Finns det fler än en DO? Men diskriminering som diskriminering. Jag sänder genast en anmälan nu när jag ändå sitter (vackert) vid datorn. Och jag dreglar INTE ner tangenterna!

    SvaraRadera