måndag 21 juni 2010

VASER TILL VIOLERNA

Det var många vackra blomster på lördagens bröllopsfest i Stockholm. Och Victoria lär ha haft t o m mina favoritblommor, löjtnantshjärtan, i brudbuketten. Men tyvärr såg jag dem aldrig.
-
Snart har väl dessa hjärtformade skönheter blommat ut, men finns det några kvar så tar jag tacksamt emot en kvist. Jag har redan plockat fram några vaser att sätta dem i.
-
Svenska vaser - t v Alingsås Keramik, sedan snygga "Conga" från Upsala-Ekeby och t h två storlekar Tilgman.
-
Tyska vaser som jag inte vet så mycket om. Mina favoriter är de två i mitten, speciellt den svarta med ljusblå blad. Den låga t v är kanske mer skål än vas, men snygg är den.
-
I dag njuter vi av årets längsta dag.

3 kommentarer:

  1. Vaser kan man aldrig ha för många av och många vaser är för fina för att ha blommor i.

    SvaraRadera