måndag 31 maj 2010

TING MED TEXT

Har ni tänkt på hur många saker omkring oss som har ett skriftligt budskap? Vi omges av ting med text. Det kan vara en direkt uppmaning: "Jag ska innehålla... KNÄCKEBRÖD, ROSTIGA SPIKAR, KYSSAR eller GOTT ATT FÖRTÄRA."
-
Det kan också vara några ord på engelska från bönen Fader Vår. Eller något rart på frukostkoppen, t ex JAG ÄLSKAR DEJ eller ÄLSKLING. Även om meddelandet ingår i koppens dekor så nog blir man lite extra glad när morgonteet serveras med de orden.
-
Plastburkar av okänt ursprung.
-
Också okända burkar.
-
Burkar från Aksini Stentöi, Danmark.
-
Fat (29 x 22 cm) märkt "Multi Product Inc".
-
Burk, design Catharina Åselius-Lidbeck, Lindshammar.
-
Frukostkopp, märkt SMF Schramberg Dec. S 145, 3018.

Tekopp, märkt EPIAG, Made in Czechoslovakia.
-
Det var allt för i dag. I morgon hälsar vi första riktiga sommarmånaden välkommen.

4 kommentarer:

  1. Det är sant att det finns en hel del ting med uppmaning på vad de ska innehålla. Ofta innehåller de precis det som står, men inte alltid. I min jordgubbsburk ligger kvitton som man sparar och i min honungsburk ligger enkronor.

    SvaraRadera
  2. Burkarna som ska innehålla knäckebröd, ris och kaffe är jätteläckra.

    SvaraRadera
  3. Fint med muggar med budskap. Jag har ett örngott som det står "Lycka är att älska dig" på. Det är himla trevligt att kasta i sin sambos huvud.

    SvaraRadera
  4. Hittade en sådan där Lindshammarburk på lopis idag och googlade och hamnde hos dig! De ska alltså ha korklock, inte glaslock? Jag trodde jag köpt en med "fel" lock.

    SvaraRadera