onsdag 21 april 2010

TILLPLATTADE FAVORITER

Musik kan man aldrig få för mycket av.
Att lyssna på musik man gillar är friskvård. Absolut hälsofrämjande!
Det här är musik i min smak!
DICK CURLESS:
"January, April and me"
"The best is yet to come"
"Woman, don´t try to sing my song"
ELVIS PRESLEY:
"Judy"
"Doin´ the best I can"
"Mystery train"
---
EVA CASSIDY:
"Songbird"
"Fields of gold"
---
RITA MACNEIL:
"Working man"
---
CELINE DION:
"If that´s what it takes"
---
DON WILLIAMS:
"The ties that bind"
"Amanda"
---
SARAH MCLACHLAN:
"River"
"Wintersong"
---
LIZZ WRIGHT:
"Hit the ground"
---
LABI SIFFRE:
"So strong"
"Listen to the voices"
---
MARY BLACK:
"No frontiers"
"Bright blue rose"
---
DWIGHT YOAKAM:
"Listen"
---
TOM JONES:
"Memories don´t leave like people do"
"Green, green grass of home"
---
ANNA-LOTTA LARSSON:
"Just vid den här tiden"
---
JAN WERNER:
"Air"
---
JOHN FARNHAM:
"Touch of paradise"
"You´re the voice"
---
THE ARK:
"Absolutely no decorum"
---
JENNIFER RUSH:
"The power of love"
---
LISA NILSSON:
"Om du var jag"
OCH SÅ VIDARE...

3 kommentarer:

  1. Vi har till stor del samma musiksmak. Saknar Bublé förstås och är inte helt bekant med Labi Siffre, men för övrigt mycket njutbart.

    SvaraRadera
  2. Hej dagboksskrivare!
    En del av musiken är ju hyfsad, men jag saknar AC/DC, Status Quo, Thin Lizzy, Beatles, Eskefurat, Zuccero, Santana m.fl. Och inte en enda låt med grekisk musik. SKÄRPNING.

    SvaraRadera
  3. Hej luf! Med en åsnas envishet vidhåller jag - igen: Jag skriver inte dagbok. Jag bloggar. Att t ex lista favoritmusik är inte dagboksskrivande. Förresten, missade du orden "Musik i min smak"? När du börjar med en egen blogg får du ta med DINA favoriter. Även de grekiska. ;)

    SvaraRadera