onsdag 28 april 2010

BELLS MOJÄNG & DAGENS SKYLT 3

Våren 1975 flög jag, modiga Anta, ensam och på min första flygtur någonsin, till USA och stannade i ca sju veckor. Mesta tiden besökte jag släktingar, men sista veckan innan jag reste hem tillbringade jag i New York. Bilden nedan tog jag i Chinatown i juni för 35 år sedan. Tyvärr har kortet med tiden blivit lite rödaktigt.
-
Så såg en telefonhytt ut i New Yorks Chinatown 1975.
-
Från hem, hytter och mobiler - tänk på dagens skyltbudskap.
Så... tala kort och sakligt!
(Det gör inte jag.)

2 kommentarer:

  1. Numera är det de fasta avgifterna som kostar. Prata kan man göra hur länge som helst utan att det blir dyrare när man använder den vanliga telefonen.

    SvaraRadera
  2. Så sant, men många har ingen vanlig telefon längre. Och från mobiltelefoner och telefonhytter (finns det sådana fortfarande?) så är det nog minutpris. Eller?

    SvaraRadera