tisdag 16 mars 2010

TID ÖVER?

Någon dag när det absolut inte finns något annat att göra (???!!!) så kan man ägna sig åt "pennkonst".
Man förser sig med en penna, en liten, mycket vass kniv och - framför allt - ett oändligt tålamod. Sedan är det bara att börja karva. Akta fingrarna! Resultatet KAN bli så här:
Vill man inte befatta sig med en kniv, så tar man i stället fram massor av pennor, en pennvässare och en stor limtub (tålamodet är fortfarande ett måste!) och då KAN resultatet bli så här:
Lycka till med pysslet!

4 kommentarer:

  1. Skickligt pysslat. En gång i tiden var jag själv med i en förening som kallades "Fumliga Fingrar." Meningen var att vi skulle åstadkomma något med våra händer, men allt vi åstadkom var prat. Ja, vi fikade också förstås.

    SvaraRadera
  2. För länge sedan var jag också med i den föreningen. Men där klarade man inte av pyssel som detta. För så´nt här krävs medlemskap i "Flinka Fingrar".

    SvaraRadera
  3. Oj! Den där pennan blev ju riktigt snygg! Men är det inte väldigt lätt hänt att man skär sig? Undrar en som är ruskigt opraktisk.

    SvaraRadera
  4. Libby, varmt välkommen! Jo, här gäller nog att vara "knivhändig". Tyvärr är det inte jag som är upphovskvinnan till konstverken utan en okänd konstnär någonstans i världen. (Med gott om tid och ett enormt tålamod.)
    Men jag har målat det som finns på bilden bredvid "Min profil".

    SvaraRadera