torsdag 21 januari 2010

SVART OCH VITT, DEL 3


Har ni tänkt på att man kan göra fynd i sitt eget hem? Ibland hittar jag saker som jag totalt glömt bort att jag äger. När jag skulle ta fram det svart-vita halsbandet ur smyckeskrinet så fann jag även tre par svart-vita öronclips. Ja, i sanningens namn så var inte alla tre paren bortglömda, bara det i mitten.

-
Hur det hamnat i min ägo har jag ingen aaaaaning om. De två andra paren minns jag att jag köpte någon gång under 1960-talet. Men det mittersta? Jag måste ha förträngt hur det blev mitt. Inköp? Gåva?
-
Nu för tiden kan minnet allt oftare retas med en. Minnet är bra - men kortvarigt. I det här fallet får jag trösta mig med att det är länge sedan clipsen "flaxade" in i mitt hem. Hur som helst, håll med om att bijouterierna passar till den svart-vita OP-klänningen? (Se tidigare blogginlägg "Svart och vitt".)
-
Ni märkte säkert att gårdagens (natt)uggla också var svart-vit? Jag börjar bli alldeles för förutsägbar...

1 kommentar:

  1. Jättesnyggt! Den turkosa bakgrunden gav det svart-vita rättvisa. Men det är inte på något sätt hemligt att svart är din favoritfärg.

    SvaraRadera