söndag 3 januari 2010

BORTTAPPAT: SEX HEKTO!

Självporträtt
-
Återigen en bild av mig - så här när helgerna börjar gå mot sitt slut. Efter god mat, noll utemotion (minusgraderna!) och mycket stillasittande så är vågen och jag bittra fiender. Den vill uppåt och jag vill neråt. I morse vann jag! Det var 0,6 kg neråt. Sex hekto "på rymmen". Yes! Man får vara glad för det lilla... (De är inte saknade så någon efterlysning är inte aktuell.)
-----
Hos läkaren: - Vad är den högsta vikt ni varit uppe i?
- 98 kilo!
- Och den lägsta?
- 3 200 gram!
-----
Så har då mysiga december gått över i småtrista januari. Vardagslunken tar vid och dagarna blir ljusare, men trots att jag ibland uppmanas att "fånga dagen" och "leva i nuet" så längtar jag efter våren och sommaren. Jag vill helst ha barmark under fötterna. Inte snö, is och halkiga vägar och trottoarer. Mina tassar, storlek 38, vill inte Bambi-spretigt glida omkring på glatt underlag. För mig är det inte alls glatt. Jag uppskattar bar mark med 100%-ig friktion.
-
Har för länge sedan insett att jag bor alldeles för långt norrut. Kan vara utan både vinterns kalla grader och sommarens ljusa nätter. Men någon flytt har det inte blivit och nu är jag för gammal för att dra upp bopålarna. Funderar på att "bli björn" på gamla da´r.
-----
Dagens motionspass.
-
En övning för att hålla dig i form:
-
Upp...
-
Ner...
-
Upp...
-
Ner...
-
Och så tar vi andra ögonlocket!
.....

2 kommentarer:

  1. Självporträttet stämmer inte alls. När har du börjat med rullar i håret? Dessutom tror jag inte att du skulle ta på dig en grön klänning.
    Du är ju en finlemmad tös, jämförelsevis.

    SvaraRadera
  2. Jga undrade faktiskt själv hur hårrullarna hade hamnat där. Den gröna klänningen satte också myror i huvudet på mig. Det kanske var de som omvandlades till hårrullar? Men näsan är lik = gristryne!

    SvaraRadera